ZARA , Modada Marka Olmak


Rota yayıncılıktan Mark Tungate’in kaleminden “Modada Marka Olmak Armani’den Zara’ya Moda Devlerinin Marka Oluşturma Tarzları” adlı kitabı henüz okumaya başladım. Modayı takip ediyorsanız okuması gayet zevkli bir kitap. Büyük tasarımcıların nasıl büyük markalar yarattığını bazen röportaj bazende hikaye tadında size anlatıyor. Bazı bildiğiniz markalarında aslında ana markanın alt markaları olduğunu öğreniyorsunuz (ZaraBershka gibi) .
Okuduğum bölümler arasında en çok Zara dikkatimi çekti. İşte Zaranın başarısı ile ilgili küçük notlar:

  • Podyumlarda gördüğünüz tasarımları ucuza satıyor.
  • Zara’nın Modaya bakışı: Sokaklara dal ve insanların neler giydiğini gözle.
  • Asla stok bulundurma.
  • Hızlı üret ve hızla dağıt.
  • Vitrini 21 günde, rafları haftada 1 değiştir. (Zara’nın kurucusu Bay Ortega’nın reklam için yaptığı açıklama oldukça dikkat çekici: “Biz reklamlara para harcamayız, bizim reklamımız mağazalarımızdır.”


Bu arada Zara 05.01.2007 Cuma itibariyle indirime girdi !

1 Comment »

  1. 1
    okay taşlı Says:

    merhba İNDİRİM HABERLERİ BEKLEMEKTEYİM


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: